Eerste dagen Wales - Reisverslag uit Wales, Verenigd Koninkrijk van Noëlle Dinter - WaarBenJij.nu Eerste dagen Wales - Reisverslag uit Wales, Verenigd Koninkrijk van Noëlle Dinter - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Wales

Door: Noëlle van Dinter

Blijf op de hoogte en volg Noëlle

18 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wales

De reis naar Wales begon zaterdag. Toen we eindelijk aankwamen met de trein bij Newtown werden we opgehaald door Ann een goede vriendin van de familie. Even later kwam Pauline, degene waar we zouden verblijven de komende 4 weken. Er was een verandering in de plannen en we gingen met Ann mee om te gaan lunchen. Dat lunchen liep wat uit, want Tamara en ik zaten uiteindelijk 3 uur lang in een pub met veel geschreeuw, omdat er een rugby wedstrijd bezig was. Pauline was de keuken en dergelijke nog aan het verven en moest nog een bed bestellen dus we hebben die avond bij Ann geslapen. Op zondagmorgen gingen we eindelijk naar Pauline toe en begonnen we met het werk. Eerst werden we over alle 4 de boerderijen rondgeleid door Alex (de oudste zoon) in de landrover. Alleen meneer die rijd graag op volle speed dus mijn eerste heartattack was al binnen. Daarna gingen we ook nog gezellig quad rijden wat inhield dat Alex reed en Tamaar en ik zaten beiden aan één zijkant. En ook hier vond hij het hartstikke leuk om ons de schrik van ons leven te geven. We hebben de dieren gevoerd, lammetjes met de bijbehorende ooi apart gezet, ooien met lammeren naar verschillende velden gebracht.
Onze cadeautjes vielen in de smaak en Pauline vond het hartstikke lief. In de avond gingen we ook nog naar een dierenarts voor een keizersnede die uiteindelijke niet doorging, omdat de dierenarts ze toch zelf ter wereld ging brengen. Helaas heeft één het niet overleeft, maar de ander gelukkig wel. Daarna konden we gelukkig lekker ons bedje in, want we hadden een lange dag achter de rug en het was al half 12 en de wekker gaat de volgende dag om 7 uur.
Op maandag wel een beetje dezelfde dingen gedaan. Gevoerd, water gegeven, hooi en stro. We zijn ook naar een schapenmarkt geweest, omdat Alex een lam wilde hebben voor een ooi waar het lam van overleden was. Die middag hebben we gezien hoe hij de huid van het dode lam eraf haalde en over het nieuwe gekochte lam deed. Die avond heb ik ook geholpen met mijn eerste lam ter wereld te brengen. Ik vond het echt heel apart, want ik wilde het snel eruit trekken maar ik gleed steeds weg bij de poten. Maar het is me toch gelukt en ik heb een gezonde jongen op de wereld helpen brengen, en ik heb hem Ian genoemd (voor mezelf het is nou niet dat ze alle ooien en lammeren een naam geven).
Vandaag hebben Tamaar en ik vooral geholpen op de boerderij van de vader. We waren een beetje zenuwachtig, omdat hij de eerste keer dat hij ons ontmoette amper een woord zei. Maar hij heeft gepraat en zelfs gelachen dus het is helemaal goed gekomen. We hebben vandaag schapen vervoerd zo'n 140. Alleen het vervoeren ging in stukken van 44. Maar Tamaar en ik hebben goed geoefend met het sturen van schapen en werken met de trailer. En vandaag hebben Tamaar en ik alleen op de quad een ooi en een lam naar de wei gebracht.
En we hebben één van deze dagen met de 4 honden gewandeld: labrador = sally border collie's= fly, mac en kim.
En op het moment word ik overladen met knuffels door de oranje kat.

Dit was het wel voor deze dagen.
Miep miep

  • 18 Maart 2014 - 22:13

    Mama:

    Supertrots op je .leuk verhaal van jullie belevenissen.veel plezier xxx

  • 19 Maart 2014 - 09:51

    Romy:

    Lieve zus,

    Wat een verhalen. Zo te horen maak je daar genoeg mee!!
    Geniet ervan en heel veel plezier!!

    Dikke kus
    Xxx

  • 19 Maart 2014 - 17:58

    Thi-koh:

    Wow No wat een ervaringen vooral dat ze het overleden lam gingen ontvellen maar wel logisch brrr. Heel veel leer en werk plezier xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wales

Stage Wales

Verloskundige stage in Wales

Recente Reisverslagen:

04 April 2014

3 weken hier

28 Maart 2014

Bijna twee weken hier

22 Maart 2014

Een week in Wales

21 Maart 2014

dagje vrij

19 Maart 2014

Tweede lam
Noëlle

Actief sinds 14 Maart 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 3134

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 12 April 2014

Stage Wales

Landen bezocht: