Een week in Wales - Reisverslag uit Wales, Verenigd Koninkrijk van Noëlle Dinter - WaarBenJij.nu Een week in Wales - Reisverslag uit Wales, Verenigd Koninkrijk van Noëlle Dinter - WaarBenJij.nu

Een week in Wales

Door: Noëlle van Dinter

Blijf op de hoogte en volg Noëlle

22 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wales

vandaag moesten we weer aan de slag, we zijn nu een week in Wales. tamaar en ik hadden lichtelijke opstartproblemen. overdag is het qua lammeren nog rustig en anders kunnen de ooien het meestal wel zelf en word je verrast omdat je opeens lammetjes ziet staan. vooral 's nachts worden er veel lammeren geboren. alle hokken voor ooi met lammetjes zitten al vol dus de boer weet niet echt waar hij ze moet laten. hij hoopt morgen op beter weer zodat de ooien en lammeren naar buiten kunnen. want vandaag was het heel wisselvallig. ene moment scheen de zon en het andere moment was het aan het regenen en hagelen. en helaas was het puinweer toen we op het tweelingenveld waren met de quad en we erachter kwamen dat een hoop lammeren bij de verkeerde moeder liepen. dus gezellig in het puinweer lammetjes vangen en de bijpassende moeder vinden en hopen dat de ooi en het lam slim genoeg zijn om naar elkaar toe te lopen en elkaar te accepteren (helaas was dat niet zo voor nummer 26) we vonden ook twee lammetjes die dood waren en de ogen waren uitgepikt ook gezellig om te zien. gisteravond is de eerste drieling geboren. en vandaag ook me derde en vierde lam geholpen. aan het begin van de dag me derde en aan het einde toen de dag erop zat konden tamaar en ik toch nog lammeren bij twee ooien. was alleen wel anders want ik had één poot en een hoofd en in plaats van dat ik de andere poot moest zoeken mocht ik me hand achter de oren doen en die ene poot pakken en trekken. en dat lam was echt grooot. maar ja hoe meer ik hier ben hoe meer ik er achter kom dat ooien echt stom zijn, de lammetjes nog dommer en dat sommige ooien gewoon geen ene moer om hun lammetjes geven en gewoon weglopen als jij het lam voor hun neus houd om ze te lokken. gelukkig zitten er ook nog goede moeders tussen maar die blijven zeldzaam. dit was het weer voor vandaag ik ga zo heerlijk weer slapen na een dag van 8 tot 20 te hebben gewerkt.

Miep Miep

  • 23 Maart 2014 - 10:44

    Romy En Michel:

    Haay nootje!!
    Wel erg dat sommige lammetjes niet worden geaccepteerd!!
    Wij hebben ook niet zo schokkend weer!
    Wat een dagen maak je zeg, jeetje! Vind het heel
    Knap van je!!

    Veel plezier nog
    Dikke kus
    Xxxx

  • 23 Maart 2014 - 11:45

    Karin:

    Hoi Noelle, dat zijn wel hele zware en lange dagen die je maakt, maar je maakt wel iets heel bijzonders steeds mee. Dacht eerst dat je een grapje over die zwarte schapen maakte, maar wel bijzonder dat dat dan zo werkt. Veel plezier XXXX

  • 23 Maart 2014 - 16:39

    Papa En Mama:

    Hai meis
    Wat een belevenissen alweer een week het gaat snel we zijn supertrots op je leuke foto in de hooischuur.je zal nog veel meer mee gaan maken daar :-)
    Xxx van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wales

Stage Wales

Verloskundige stage in Wales

Recente Reisverslagen:

04 April 2014

3 weken hier

28 Maart 2014

Bijna twee weken hier

22 Maart 2014

Een week in Wales

21 Maart 2014

dagje vrij

19 Maart 2014

Tweede lam
Noëlle

Actief sinds 14 Maart 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 3129

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 12 April 2014

Stage Wales

Landen bezocht: