Bijna twee weken hier - Reisverslag uit Wales, Verenigd Koninkrijk van Noëlle Dinter - WaarBenJij.nu Bijna twee weken hier - Reisverslag uit Wales, Verenigd Koninkrijk van Noëlle Dinter - WaarBenJij.nu

Bijna twee weken hier

Door: Noëlle van Dinter

Blijf op de hoogte en volg Noëlle

28 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wales

Er zijn al bijna weer twee weken voorbij. in de afgelopen 2 dagen heb ik zo'n 150 staartjes gecoupeerd. en ik heb denk nu zo'n 7 lammetjes helpen geboren worden. dat is een stuk minder in vergelijking met het aantal dode lammetjes wat er ligt. ik moet gewoon voer geven naast 3 zakken met dode lammetjes. en dan moet ik wel goed opletten anders duw ik de scoop niet in de voerzak om voer te scheppen maar in een zak met dode lammetjes. er zijn ook al 4 dode ooien ook heel gezellig als je hooi moet geven en drie daarvan in de weg liggen en je half over ze heen struikelt. alleen nog vandaag en dan heb ik morgen een vrije dag, daar ben ik echt aan toe ben vandaag echt niet vooruit te branden en we doen waarschijnlijk toch niet zoveel buiten het gebruikelijke. morgen met tamaar voor souveniertjes kijken en daarna naar een winkel met goedkope catalogus kleding. en als het weer mee zit gaan we morgen met de honden wandelen. tamaar en ik hebben twee dagen geleden ook twee skelethoofden op een veld gevonden. dit waren blijkbaar lammeren van vorig jaar die toen door de sneeuw in de greppel waren terechtgekomen en volgens mij heeft de boer ze gewoon daar gelaten. ik kan niet wachten tot een deel van de schapen naar ons huis worden verplaatst want als die dan druk gaan lammeren mogen we hier helpen en dan zien we nog is wat anders voor de verandering en kunnen we meer met pauline werken die meer vertelt. tamaar en ik hebben gister ons 'interview' met pauline gedaan. allemaal vragen aan der gesteld voor een opdracht van school. gister heb ik ook voor het eerst een keizersnee bij een schaap gezien. ging echt heel snel na zo'n 7 minuten was hij klaar. de lammetjes leefde gelukkig, ben benieuwd of ze nu ook nog leven want veel dingen gaan gewoon dood bij die vader en je staat er niet eens meer van te kijken omdat hij ook echt zo nonchalant reageert. dus ik hoop dat deze dag een beetje snel gaat dan kan ik gaan genieten van me vrije dag, maar ja in ergste geval zit ik daar weer van 8:00 - 20:00 ligt eraan hoe snel de mannen werken en hoe veel ze praten. want ze kunnen niet veel tegelijkertijd. het is praten, een stap zetten, praten, een stap zetten. en dan sta je daar wachtend tot je eindelijk naar huis wordt gebracht. maar ja we zullen zien...

Miep Miep

  • 28 Maart 2014 - 11:21

    Vincent:

    Dag schat, ja dat gaat hard he? morgen is het alweer 2 weken idd. Nou zo te zien ben je nog lekker druk bezig van 8 tot 8. Maaruuuh .... ik zou wel wat meer foto's willen zien hier van je :)

    Jammer dat je tot nu nog niet zoveel lammetjes hebt kunnen helpen met de geboorte en zo te lezen zijn er ook behoorlijk wat lammeren het dus niet halen. Kunnen ze die zakken met dode lammetjes niet markeren ofzo? ... zodat je niet in de verkeerde zak schept met voeren. Skelethoofden, dode lammetjes, dode schapen.... gaat goed daar..... Maar ja dat hoort er ook bij. De keizersnee zal ook wel een hele belevenis zijn geweest.

    Ik moest wel lachen om je mannen -werken -praten -stap -praten-verhaal. Jij doet dat nooit he? (zoveel praten) :) :)
    Nou meis het was leuk om weer een update te lezen van je... geniet lekker van je aankomende vrije dag en veel plezier nog. Doeii xx Vincent

  • 28 Maart 2014 - 16:00

    Steven:

    Hi Noël,

    Je bent lekker bezig zo te lezen en al behoorlijk wat meegemaakt. Wel erg dat er zoveel lammetjes dood gaan, is dat normaal? Weet je al wat je de komende weken gaat doen, of blijft dat een beetje van hetzelfde?

    Nou geniet er maar van want voordat je het weet zit je weer in sweetlake city ;-)

    Gr.,
    Steven

  • 28 Maart 2014 - 18:48

    Papa En Mama:

    Hai there
    Heerlijk om je weer op skype gezien te hebben
    Je hebt het nog steeds naar je zin en we zijn supertrots op je ook is het soms een beetje afzien geniet van je vrije dag en ga maar lekker shoppen .<3 <3 <3

  • 28 Maart 2014 - 21:47

    Noëlle Van Dinter:

    nou ja veel halen het niet omdat ze watery mouth krijgen en het enige wat die vader dar tegen geeft is dus melk gemaakt van melkpoeder terwijl alleen dat niet helpt. hij moet ze tenminste ook injecteren. dus eigenlijk is het niet echt normaal dat er zoveel lammetjes dood gaan. hij zou normaal zo'n 50 pond per lam en er zijn er sowieso al meer dan 10 dood dus hij mist zo wie zo al 500 pond. en voor de dode dieren moet je ook nog is betalen de lammetjes kun je nog dumpen omdat ze nog niet geregistreerd zijn maar de ooien zijn dat wel dus daar zit hij aan vast. maar ja er zijn nu al zo'n 5 ooien dood en vandaag ook weer twee lammeren en twee of drie zijn niet lekker dus die gaan vanavond waarschijnlijk ook dood dus volgens mij hebben we nu al 4 volle zakken met dode lammetjes. dus tja sta er niet meer echt van te kijken. maar van die skelethoofden die vonden we op een veld waar we eigenlijk zelf haast nooit komen. we vonden daar ook een lam met het skelet er uithangen tenminste de ruggengraad met ribben en het had nog 1 voorpoot en 1 achterpoot dus de kraaien hebben waarschijnlijk weer lekker lopen smullen.
    en ik praat wel maar ik kan twee dingen tegelijkertijd dus ik werk ook gewoon door ;)
    maar ja ben echt toe aan me vrije dag kon vandaag wel om 8 uur door me benen heen zakken en heb spierpijn in me nek.

  • 29 Maart 2014 - 12:49

    Noëlle Van Dinter:

    en over wat ik de komende weken ga doen het is de bedoeling dat er nog veel meer ooien gaan lammeren, en natuurlijk blijf je voeren en water geven. en de lammetjes desinfecteren en dingen geven als ze geboren zijn. en in de vierde week hebben we ons examen. in die week komen ze dinsdag alleen naar ons kijken en vrijdag de dag voor we weg gaan komen ze weer terug en heb je een gesprek met hun. en dan hoor je of je geslaagd bent. dus blijft allemaal wel beetje hetzelfde we gaan nog wel naar een pretpark over een week voor onze laatste vrije dag.

  • 29 Maart 2014 - 17:22

    Mascha:

    Hey noelle

    je pa had mij deze link doorgestuurd om te lezen wat jij allemaal meemaakt in wales . Je schrijf erg leuk en.knap van je wat je daar allemaal doet en meemaakt. Veel plezier nog en zet hem.op voor je het weet is het voorbij. Xxxxx

  • 31 Maart 2014 - 09:30

    Karin:

    Hoi Noelle, is dat altijd zo dat er zoveel lammetjes dood gaan? Dat zal de eerste paar keer best wel schrikken zijn.
    Nog twee weken en dan zit het er al weer op (best snel gegaan). Volgens mij heb je een maand nodig om bij te komen, na al deze drukke weken. Nog veel plezier

    XXX Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wales

Stage Wales

Verloskundige stage in Wales

Recente Reisverslagen:

04 April 2014

3 weken hier

28 Maart 2014

Bijna twee weken hier

22 Maart 2014

Een week in Wales

21 Maart 2014

dagje vrij

19 Maart 2014

Tweede lam
Noëlle

Actief sinds 14 Maart 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 3131

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 12 April 2014

Stage Wales

Landen bezocht: